Wroclaw

Nu har vi landat i Wroclaw. Femte största stad i Polen. Hoppas att staden är lika intressant som de andra städerna vi har varit i.

Sammanfattning

Nu har vi varit två hela dagar i Wroclaw och det är en mångfasetterad stad med blandning av gamla och nya hus. En del vackra och en del fula. Lite olik Poznan som vi tidigare besökte. Också Wroclaw var en trevlig stad att besöka om man är inställd på att det är en storstad. Vi hittade flera intressanta konstverk i gatubilden och flera trevliga miljöer och restauranger på smågator.