Nu har vi landat i en storstad. Poznan är Polens sjätte största stad. Här skall vi vara två och en halv dagar.
Sammanfattning
Trevlig storstad med många fina parker och grönområden. Mycket goda förbindelser i stan med framförallt spårvagnar "en masse" men även med buss.
Väldigt vackert "Gamla torget" (Stary Rynek) med många vackra hus runt om. Sevärt är Palmhuset som är en av Europas största och äldsta och Wilsonparken med cafeét "Petit Paris" där Palmhuset ligger. Enigma-museet var väldigt intressant. Faktiskt kan vi rekommendera ett besök i Stary Browar också. De många parkerna är också fina. Vi är nöjda med vårt vistelse här.