Gdansk

Vi flyger till Gdansk som är startpunkten för våra två veckors tågluff till olika städer i Polen. Här var vi en vecka för ett år sedan. Nu blir det två dagar innan vi far vidare, Gdansk är ju den f.d. tyska staden Danzig före första världskriget. 

Sammanfattning

Det kan aldrig bli fel att åka till Gdansk. En trevlig stad med mycket att titta på. Eftersom vi var här för ett år sedan så

utforskade vi delar som vi inte varit i förut. Men Oliwa parken kan man alltid återvända till och promenera och insupa atmosfären. Ni som inte varit här kan vi verkligen rekommendera en resa hit och då se alla intressanta museer  samt ta en måltid på Bar Pryzstan i Sopot. Godare fisk får man leta efter.